Service & informatie
Ruilen en retourneren
-
Wat is de retourtermijn?
-
Vanaf het moment dat jij je bestelling in huis hebt krijg je 60 dagen de tijd om te retourneren. Je kan gratis retourneren in één van onze Aktiesport winkels. Je mag je artikel(en) ook retourneren per post, maar de verzendkosten zijn voor eigen rekening. Klik hier voor de dichtstbijzijnde Aktiesport winkel.
-
-
Wat is het retouradres?
-
Retourneren per post is heel eenvoudig. Bewaar wel altijd het verzendbewijs, totdat wij jouw bestelling retour verwerkt hebben. Omdat de verzendkosten voor eigen rekening zijn, kun je zelf kiezen met welke bezorgdienst je je bestelling terugstuurt. Bij het verzendpunt geef je het volgende adres door:
T.a.v. Aktiesport Webshop Retouren
Oosteinderweg 247B
1432 AT Aalsmeer
Nadat we de artikelen ontvangen hebben, wordt je retour verwerkt en ontvang je per mail een bevestiging van ons.
-
-
Wat zijn de kosten voor het retourneren?
-
Je kunt gratis retourneren in onze Aktiesport winkels. Voor retourneren per post betaal je alleen de verzendkosten, die zijn namelijk voor eigen rekening.
-
-
Hoe werkt retourneren via de post?
-
De verzendkosten voor het retourneren via de post zijn voor eigen rekening, dus je mag zelf kiezen met welke bezorgdienst je je bestelling terugstuurt. Wij hebben geen antwoordnummer.
Probeer je een paar schoenen te retourneren? Dan vragen we je de originele verzenddoos (of eventueel een plastic zak) te gebruiken voor je zending. Op die manier blijft de schoenendoos onbeschadigd!
Volg onderstaande stappen om je bestelling via de post te retourneren:
1. Controleer of je de artikelen met de prijskaartjes en labels er nog aan in de originele verpakking verpakt hebt.
2. Geef de reden van je retour aan op de pakbon. Stop deze pakbon in de doos.
3. Vermeld onderstaand retouradres op je pakket.
4. Geef je pakket af bij een pakketdienst naar keuze en bewaar je verzendbewijs goed totdat we je bevestigen dat je retour verwerkt is.
T.a.v. Aktiesport Webshop Retouren
Oosteinderweg 247B
1432 AT Aalsmeer
Stuur je meer dan één pakketje terug, maar heb je slechts één pakbon? Voeg dan bij de andere pakketjes een briefje toe met daarop je naam, adres en het ordernummer.
-
-
Hoe kan ik mijn bestelling in de winkel retourneren?
-
Retourneren in de winkel is gratis.
Neem je pakbon, je pinpas en de artikelen die je (ongedragen en met de prijskaartjes er nog aan) wil retourneren mee en stap binnen bij de dichtstbijzijnde Aktiesport winkels. Onze medewerkers controleren de artikelen, nemen ze retour en betalen je terug door middel van retourpinnen. Het geld staat dan binnen 48 uur weer op je rekening.
Artikelen die direct geleverd worden vanuit onze verkooppartners kunnen niet geretourneerd worden. Op de pakbon van het desbetreffende artikel vind je de retourinstructies.
-
-
Het retourneren van verkooppartner-artikelen
-
Wij verkopen artikelen die via onze verkooppartner-collectie rechtsreeks vanuit adidas, Reebok en Protest naar je verzonden worden. Omdat deze artikelen niet onder onze eigen voorraad vallen gelden er afwijkende retourvoorwaarden.
Je retourneert de artikelen naar de betreffende verkooppartner en niet naar het retouradres van Aktiesport.
Volg onderstaande stappen om verkooppartner-artikelen te retourneren:
1. Stop de artikelen terug in de doos waarin je het ontvangen hebt.
2. Gebruik het retourlabel dat je hebt ontvangen.
3. Plak dit retourlabel over het oude verzendlabel op de doos.
4. Geef je pakket af bij een PostNL of DHL afleverpunt en bewaar het bewijs van je verzendingBekijk onderstaande voorwaarden voor meer informatie:
adidas
Reebok
Protest
-
-
Hoe werkt het retourneren van Klarna-bestellingen?
-
Klarna-bestellingen retourneren per post:
Online bestellingen waarvoor je Klarna als betaaloptie hebt gekozen kun je per post naar ons retourneren. In dit geval zijn er 2 opties:
1. Je hebt Klarna als betaaloptie gekozen en de gehele of gedeeltelijke bestelling per post geretourneerd, maar het openstaande bedrag nog niet betaald. In dit geval wordt (een deel van) de factuur kwijtgescholden en hoef je het openstaande bedrag van de geretourneerde artikelen niet te betalen.
2. Je hebt Klarna als betaaloptie gekozen en het openstaande bedrag betaald, voordat je (een deel van) de bestelling per post hebt geretourneerd. Je bent in dit geval een overeenkomst aangegaan met Klarna. Klarna zorgt ervoor dat het betaalde bedrag binnen 48 uur na de retourmelding weer op je rekening staat.
Klarna-bestellingen retourneren in de winkel:
Online bestellingen waarvoor je Klarna als betaaloptie hebt gekozen kun je in een van onze dichtstbijzijnde winkels retourneren. In dit geval zijn er 2 opties:
1. Je hebt Klarna als betaaloptie gekozen en de gehele bestelling of een deel van de artikelen in de winkel geretourneerd, maar het openstaande bedrag nog niet betaald. In dit geval staat het bedrag aan bestelde artikelen nog open bij Klarna. Om dit bedrag te voldoen, storten wij het totaalbedrag aan geretourneerde artikelen op je rekening. Het is van belang dat je dit bedrag vervolgens zelf overmaakt naar Klarna binnen de gestelde termijn. Meer informatie hierover vind je in je Klarna-account.
2. Je hebt Klarna als betaaloptie gekozen en het openstaande bedrag betaald, voordat je (een deel van) de bestelling in de winkel hebt geretourneerd. In dit geval kun je tijdens het retourneren in de winkel je pinpas of creditcard tegen de betaalautomaat houden om de terugbetaling te ontvangen.
Doorgaans wordt een terugbetaling in de winkel binnen 48 uur op je pinpas teruggestort. Een terugbetaling op een creditcard kan tot 21 dagen duren, er wordt namelijk eerst een reservering gemaakt voordat het bedrag wordt teruggestort.
-
-
Moet ik een retour aanmelden?
-
Nee, je hoeft niet van tevoren aan te geven dat je iets retour stuurt. Zolang je binnen de 60 dagen retourtermijn zit, staat het je vrij om artikelen te retourneren. Aanmelden vooraf is niet nodig.
-
-
Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer ontvang ik de
terugbetaling?
-
Als je in de winkel retourneert, krijg je daar direct je geld teruggestort door middel van ‘retourpinnen’. Het kan dan wel nog tot 48 uur duren voordat het bedrag op je rekening staat. De uitzondering hierop is als je (deels) betaald had met een cadeaukaart. Dat bedrag wordt namelijk in de winkel voor je teruggezet op de cadeaukaart. Daarna kan je de cadeaukaart direct weer gebruiken.
Als je per post geretourneerd hebt, wordt de zending binnen 14 dagen nadat we het pakketje in ons magazijn hebben ontvangen retour verwerkt. Je ontvangt een e-mailbevestiging van de retourverwerking waarin staat vermeld om welke artikelen het gaat. Vervolgens duurt een terugbetaling van iDEAL maximaal 2 werkdagen. Een terugbetaling op een creditcard kan tot 3 weken duren.
Let op: indien je via een scherm in de winkel een bestelling hebt ontvangen, zijn jouw betaalgegevens niet bekend in onze systemen. Wij willen je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice om je betaalgegevens door te geven, zodat wij de terugbetaling in gang kunnen zetten.
Lees hier meer over terugbetalingen via Klarna.
-
-
Kan ik mijn artikelen ruilen?
-
Bestellingen mogen binnen 60 dagen vanaf de dag dat jij je bestelling ontvangt, of in de winkel hebt gekocht, worden geruild in één van onze Aktiesport winkels. Het ruilen van artikelen in de winkel is gratis.
Het is dus niet mogelijk om een artikel te ruilen door het retour te sturen. Bij retourzendingen per post zal er altijd een terugbetaling plaatsvinden. In dit geval zul je een nieuwe order moeten plaatsen.
-
-
Wat moet ik doen met een klacht of beschadigd artikel?
-
Wij doen er alles aan om de artikelen netjes bij je af te leveren. Mocht je toch een beschadigd artikel geleverd krijgen, dan kun je met dit artikel en de pakbon naar één van onze Aktiesport winkels. Hier zullen onze medewerkers je klacht in behandeling nemen en in goede orde afhandelen.
Uiteraard kun je ook onze klantenservice benaderen. Stuur foto’s mee van het beschadigde artikel, zodat wij je sneller kunnen helpen.
-
-
Staat je vraag en antwoord hier niet tussen?
-
Neem dan contact op met onze klantenservice.
Per e-mail op: klantenservice@aktiesport.nl of
via de telefoon: 088 - 787 2600 (lokaal tarief).
Heb je een vraag over een bestaande order?
Houd ten alle tijden je factuur- of ordernummer bij de hand zodat wij je snel te woord kunnen staan.
Openingstijden
Maandag tot en met vrijdag van 09:00 – 21:00 uur
Zaterdag en zondag gesloten.
Onze medewerkers staan je graag te woord!
-
Neem dan contact op met onze klantenservice.
- Bezorgen
- Betalen
- Achteraf betalen met Klarna
- Onze verkooppartners
- Zoek een winkel
Shoppen bij Aktiesport
- Contact
- Ruilen & retourneren
- Veelgestelde vragen
- Klacht melden
Klantenservice
- Over Aktiesport
- Vacatures
- Nieuwsbrief
- Sprinter
- Aktiesport blog
Aktiesport
- Algemene voorwaarden
- Promotie voorwaarden
- Privacy statement
- Cookie beleid
- Cookie instellingen
Voorwaarden
- Inloggen
- Registreren
- Wachtwoord opvragen
Mijn Aktiesport
- Heren sneakers
- Dames sneakers
- Kinder sneakers
- Nike herensneakers
- adidas herensneakers
- Nike damessneakers
- adidas damessneakers
Sneakercollectie
- Voetbalschoenen
- Voetbalkleding
- Ajax collectie
- Nike voetbalschoenen
- adidas voetbalschoenen
- PUMA voetbalschoenen
- Zaalschoenen
Voetbalcollectie
- Hardloopschoenen heren
- Hardloopschoenen dames
- Hardloopkleding heren
- Hardloopkleding dames
- Hardloopaccessoires
Hardloopcollectie




LET’S STICK TOGETHER